,

Zelda Ocarina Of Time (N64)

Availability:

1 op voorraad


  • Actie & Avontuur
  • Single Player
  • N64 Topper!

29,95

1 op voorraad

Zelda Ocarina Of Time is net zoals in de vorige spellen uit de serie is de elfenjongen Link de protagonist.  In zijn avontuur moet Link proberen om Princess Zelda te bevrijden uit de klauwen van Ganondorf. Het koninkrijk Hyrule vrijwaren van de duistere krachten! Vanaf een bepaald punt in het spel moet Link verschillende tempels doorkruisen en het kwaad dat daar huist opheffen. Opmerkelijk aan deze game is dat Link ook kan tijdreizen.

Avontuur – Actie – Zelda Ocarina Of Time

Ocarina of Time is een voorbeeld van action-adventure, een combinatie van actie en avontuur met RPG- en puzzelelementen. De speler bestuurt tijdens het spel de hoofdpersoon Link in een third-person-perspectief. Het lijkt of de speler achter het personage ‘zweeft’, terwijl hij het personage bestuurt. De spelwereld is driedimensionaal.

In gevechten biedt Z-targeting de mogelijkheid om Link te laten focussen op vijanden of bepaalde voorwerpen. Wanneer deze techniek wordt gebruikt volgt de camera Link, waardoor deze altijd in contact blijft met het doel waarop jij focust. Aanvallen van projectielen worden automatisch gericht op het doel en vereisen hierbij geen handmatig richten.

Het is ook mogelijk de instellingen zo te wijzigen dat bepaalde acties kunnen worden toegewezen aan slechts één knop. Het on-screen display toont wat er zal gebeuren wanneer de knop wordt ingedrukt. Het zal veranderen naar de handelingen die het personage verricht. Een druk op de knop zorgt er voor dat Link een kist of blok voortduwt.

Gameplay – Zelda Ocarina Of Time

Link kan nieuwe gaven krijgen door het verzamelen van voorwerpen en wapens die in tempels of kerkers verspreid over Hyrule verborgen liggen. Naast de hoofd opdrachten zijn er tal van kleinere opdrachten mogelijk in het spel, die niet verplicht zijn om het spel tot een goed einde te brengen. Het volbrengen van deze kleinere opdrachten wordt echter wel beloond met geld, extra wapens/voorwerpen of andere gaven.

Link kan door middel van het continu ruilen van ogenschijnlijk onbruikbare voorwerpen het Biggoron Sword verkrijgen, het langste en krachtigste zwaard in het spel dat met twee handen gehanteerd dient te worden. In een andere queeste kan hij het paard Epona vrijspelen, als handig vervoermiddel om van het ene gebied in Hyrule naar het andere te gaan. Het aanvallen te paard blijft echter beperkt tot het gebruik van pijl-en-boog.

In het begin van Zelda Ocarina Of Time krijgt Link de Fairy, waarmee hij melodieën kan spelen die elk een ander effect teweegbrengen. Het muziekinstrument wordt later in het spel vervangen door de Ocarina of Time, een andere versie van de ocarina. In totaal zijn er twaalf verschillende melodieën te leren op de Ocarina of Time, waarmee onder andere bepaalde puzzels kunnen worden opgelost. Deze melodieën kunnen steeds worden opgeroepen in het vierdelige overzichtsmenu.

Tijdreizen

De Fairy wordt eveneens gebruikt om de tijdpoort in de Tempel of Time te openen. Daarachter is het Master zwaard verborgen. Wanneer Link het zwaard uit het voetstuk trekt, is het verzegeld voor zeven jaar! Pas na die tijd zal Link oud genoeg zijn om het Master Sword te kunnen hanteren als de Hero of Time. Zowel de jonge Link, als de volwassen Link hebben elk hun eigen gaven. Zo kan alleen de volwassen Link bijvoorbeeld de Fairy Bow en het Hookshot hanteren, en grote blokken voortduwen. Dat terwijl enkel de jonge Link in staat is zich door nauwe openingen te wurmen en zich kan beperken tot slechts enkele voorwerpen. Na het voltooien van de Forest Temple kan Link het Master Sword terug te plaatsen in het voetstuk. Of het er juist uit te trekken en vrij tijdreizen tussen de periodes van kind-zijn en volwassen-zijn.

Bekijk hier de Trailer!

Categorieën: ,